Hopp til innhold

18. & 19. september Thon Arena, Lillestrøm

Foredragsholdere

Portrettbilde av BJ Fogg\

BJ Fogg

I 1998 førte BJ Foggs banebrytende forskning på hvordan computere kan endre folks atferd og holdinger til at Stanford University opprettet sin Persuasive Technology Lab.

Der lærer Fogg fremtidige nettgründere å bruke psykologi til å skape suksess online. (I hans Psychology of Facebook–klasse skapte 20 elever applikasjoner som genererte 16 millioner brukere i løpet av 10 uker!)

Den engasjerte psykologen legger fokus på enkelhet og ”real-world outcomes” og det er antagelig derfor han er en svært ettertraktet mann for både Silicon Valley og verden konferanse-scener.

På Webdagene vil han for første gang noensinne gi innsikt i alle de tre faktorene i hans rammeverk for atferdsendring, med spesielt fokus på ”triggering behaviors”. Dette er et must for alle som ønsker å lykkes på nett

Gerry McGovern\

Gerry McGovern

Gerry McGovern er av kjent som en av verdens ledende innen strategisk bruk av innhold på web, og blir gjerne omtalt som en innholdsguru.

Han har skrevet, snakket og gitt råd innen dette feltet siden 1994. Gerry har fire bøker på samvittigheten. En av dem - Killer Web Content – har blitt omtalt som den viktigste boken om innhold på nett.

Gerry er en erfaren, internasjonal foredragsholder og hans inspirerende innlegg har gitt han tittelen Beste taler på en rekke konferanser.

Portrettbilde av Karl Philip Lund\

Karl Philip Lund

Karl Philip Lund, også kjent som KP, er interaktiv markedsfører i .IXD. KP jobber blant annet med Strømmestiftelsen, Dyreparken, Telenor, Storebrand og Apotek 1. I tillegg er han gjesteforeleser ved NTNU.

KP har en MBA i teknologi og innovasjon. Han har tidligere hatt ansvar for Norwegian.no, samt arbeidet med e-postmarkedsføring for Amazon.com og Microsoft.

KP er en aktiv blogger på www.kuttisme.no, der han skriver om internettmarkedsføring, webanalyse og webutvikling.

Portrettbilde av Eric Reiss\

Eric Reiss

Eric Reiss er et fyrverkeri av en foredragsholder og hans formidlingsevner gjør han til en yndet bidragsyter på konferanser verden over. Etter en lang karriere som tekstforfatter har han jobbet med online-kommunikasjon siden 2001.

Han har gitt ut bøkene Practical Information Architecture og Web Dogma’06 som begge har blitt oversatt til flere språk.

Eric Reiss er styremedlem og president i the Information Architecture Institute og er også styreleder i EuroIA.

Portrettbilde av Justin Foster\

Justin Foster

Justin Foster er en spesialist i e-postmarkedsføring. Han er en ettertraktet foredragsholder blant annet innen design og e-postkommunikasjon i større bedrifter.

Han er grunnlegger av Email Marketing Best Practices Roundtable - en organisasjon som samler nærmere 1000 e-postmarkedsførere fra hele verden. Organisasjonen er et diskusjonsforum for hva som skal til for å bygge et eksepsjonelt e-postmarkedsføringsprogram som gir høy konvertering, kvalitet og effektivitet.

Justin fungerer som VP of Professional Services hos WhatCounts Inc. Han er ansvarlig for servicekampanjeproduksjonen, kundeutvikling og strategi.

Justin har levert e-postsystem til blant annet flyselskapet Norwegian.

\

Thomas Korsnes

Thomas Korsnes er sjef for nettbutikkene i Telenor og har gjennom det siste året bygget opp og lansert ny nettbutikk i både Telenor og djuice med stor suksess. Som prosjektleder har Thomas gjennom enkle og kostnadseffektive grep løftet konverteringsrater og kundetilfredsindeks til svært gode nivåer. Telenors websatsing er en meget interessant case på hvordan konkurransebildet, pris, samarbeid med den fysiske forhandler og marketingmiks fungerer i praksis.

Catherine Janson\

Catherine Janson

Catherine Jansson er leder av Devoteam daVincis team som rendyrker program- og prosjektledelse. Hun har jobbet innenfor store prosjekter i mer enn 20 år. I dag jobber hun først og fremst innenfor innovasjon og idéutvikling, og som inspirator og foredragsholder.

Catherine er kjent for sine gode formidlingsevner og som foredragsholder er hun både inspirerende og inspirerende dyktig.

Ricky Sookermany\

Ricky Sookermany

Ricky jobber som eMarketing ansvarlig hos Confex. Han har en mastergrad i innovasjon og entreprenørskap fra Universitetet i Oslo, og har i tillegg studert ved BI og NITH. Tidligere har han jobbet som markedssjef i Aspiro og senior rådgiver i Movation. Ricky er en sertifisert Google Advertising Professional. Ricky har vært i Confex siden våren 2008.

øyvind solstad nrk beta\

Øyvind Solstad

Øyvind Solstad er teknologirådgiver i NRK, redaktør for NRKbeta og mer enn gjennomsnittet opptatt av det sosiale og organiske internettet som vokser fram. Han skriver jevnlig om sine erfaringer på NRKbeta.no og oyvindsolstad.com (engelsk).

Øyvind er en erfaren foredragsholder og har delt av sin kunnskap i både inn- og utland.

Portrettbilde av Kari Hamnes\

Kari Hamnes

Kari Hamnes har arbeidet med brukskvalitet siden 1987, hovedsaklig i Telenors forskningsavdeling, og er en av Norges mest erfarne innenfor sitt felt.

De seneste årene har selvbetjening på web vært et av fokusområdene. Som foredragsholder kombinerer hun faglig tyngde med varme og humor.

Portrett av en svett Jørgen El Fakiri\

Jørgen El Fakiri

Jørgen El Fakiri jobber som Interaktiv markedsfører i Metronet Norge. Gjennom fokus på brukeropplevelse og interaksjon søker han å utnytte potensialet i de digitale medier til det beste både for kommersielle aktører og forbrukere.

Jørgen er spesielt opptatt av Google Adwords, SEO og Webanalyse. Han er en aktiv provokatør på www.kuttisme.no der han blogger om internettmarkedsføring, søkemotormarkedsføring, brukerfokus, webanalyse og teknisk optimalisering.

Portrettbilde av Martha Lyngnes\

Martha Lyngnes

Martha Lyngnes har jobbet med design av gode brukeropplevelser i NetLife Research siden 2006. Hun er utdannet industriell designer frå NTNU i Trondheim, og er dreven på interaksjonsdesign og prototyping av kreative og brukervennlige løsninger.

Hun er engasjert i alle deler av en brukervennlig utviklingsprosess, og har en egen evne til å gjøre komplekse løsninger så brukervennlige som mulig.

Portrettbilde av Jon Gunnar Wold\

Jon Gunnar Wold

Jon Gunnar Wold jobber nå i Steria, men har tidligere jobbet som Chief design architect i FINN.no AS. Han er en selvlært brukervennlighetsforkjemper som har jobbet med webutvikling i 10 år.

Jon Gunnar er lidenskapelig opptatt av (u)brukbare ting i hverdagen og jobber med metoder for brukersentrert design i smidig systemutvikling.

Portrettbilde av Jostein Magnussen\

Jostein Magnussen

Jostein Magnussen er gründer av NetLife Research, og en av Norges mest profilerte fagpersoner på områdene brukervennlighet og brukeropplevelse.

Jostein har jobbet med interaksjonsdesign, informasjonsarkitektur og brukertester for blant andre Storebrand, DnB NOR og NSB. En engasjert og kunnskapsrik formidler.

Portettbilde av Anders Fagerhus\

Anders Fagerhus

Anders har siden 2000 jobbet som grafisk designer og interaksjonsdesigner for kunder som Accenture, FINN.no, Expert, Trend Micro, Atkins Global og Direct Design.

Anders har også jevnlig holdt foredrag om Visuell Kommunikasjon for MA Graphic Design studentene ved University for the Creative Arts, London. Til daglig jobber Anders som interaksjonsdesigner i .IXD.

Portrettbilde av Martin Vikesland\

Martin Vikesland

Martin er rådgiver og daglig leder i NetLife Research. Martin har tidligere erfaring som strategikonsulent i The Boston Consulting Group og som ansatt ved institutt for Strategi ved Handelshøyskolen BI.

Martin har fokus på hvordan effektive og gode kundeopplevelser gir merverdi for selskaper og offentlige aktører.

Portrettbilde av Øyvind Smestad\

Øyvind Smestad

Øyvind er grensesnittutvikler i IXD, der han har jobbet med kunder som Telenor, Canaldigital, NetCom og Questback.
Han har tidligere en mastergrad fra Massey University innen utvikling med fokus på brukergrensesnitt. Ellers er Øyvind interessert i brukervennlighet og brukerrelaterte web-teknologier i tillegg til bruk av IT for læring.

Portrettbilde av Even Risbakken\

Even Risbakken

Even Risbakken er en av gründerne i NetLife Research og ledet selskapet frem til 2006. I den senere tid har Even hatt ansvaret for brukeropplevelse hos mange av NetLife Researchs mest prisbelønnede kunder. Vinmonopolet, Jotun og Rogaland Fylkeskommune for å nevne noen.

Even elsker produktfokus og hater kjerneverdier. Spesialområdene hans er nettbutikk, bestillingsløp og ikke minst forståelse av brukertilpasning for å oppnå forretningsmål på web.

De tre siste årene har Even også sittet i juryen for prisen Årets Nettbutikk.

Portrettbilde av Anders Hoff\

Anders Hoff

Anders Hoff jobber som usability specialist i NetLife Research. Anders har en spesiell interesse for søketeknologi, tilgjengelighet og brukersentrert design.

Tidligere har Anders jobbet med utvikling, design og kvalitetssikting hos Opera Software, Philips, Danfoss og FAST.

Anders har en mastergrad i brukersentrert design i tillegg til utdannelsen som dataingeniør.

\

Bård Brænde (konferansier)

Bård har sider av seg som begge bidrar inn i de oppdragene han gjennomfører.
På den ene siden har han siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med fokus på strategi, organisasjon og markedsføring – samt nesten 10 års erfaring fra konseptutvikling for web. På den andre side er han grunnlegger av Norges største improvisasjonsmiljø, og vært dommer i både norsk og nordisk finale i teatersport. Dette sikrer at Bård tar med seg både det faglige og spontane i rollen som konferansier på webdagene.

Til daglig leder Bård byrået Curious – som jobber med å fasilitere motiverende endringsprosesser.

Sponsorer

Arrangører

Copyright 2009 .IXD AS & Netlife Research